Tungt som f*********n


Ja idag är det en riktigt tung dag, kunde inte
sova i natt, myrkryp i kroppen. Myste med hundarna
ett tag, och filosoferade till 03.35 då gick jag och
la mig i sängen. Vaknade då vid halv sju på morgonen.
Steg inte upp förrän halv åtta, och gissa då hur
mycket jag frös.. Känndes som om jag hamnat
i sibirien. Det var bara att dra på sig morgonrocken,
duntoflorna och ett täcke.

Sitter nu fullt påklädd med kofta och tjocksockar
och täcket på, är ändå små kall, det kallar jag
ordentlig blodcirkulation.

Ja så idag blir det nog inte många knop gjorda
skulle jag tro. Mår ganska piss i dag..
Men det ger sig nog, till sist i varje fall..

Ska väl testa det nya receptet på chokladkakan
jag hittat, och eventuellt släppa ner några
frächa hallon i den. Kanske bra "tröst mat" en
sån här dag??!!??!!..

Nej nu ska jag ta och göra ingenting, pilla lite
navel ludd kanske på sin höjd. Har ju gjort
dagens jobb och gett hundarna mat..
Det får väl räcka, och sen kanske baka
och fixa middag, det lät som om det
räcker för i dag med "måsten".

Men du vi hörs när vi syns.

Och du, det bor en väldigt elak människa
i den du minst anar!!! tyvärr..
Den spyr ur sig osanningar och fula ord,
den snackar skit bakom din rygg,
den ljuger dig rakt upp i ansiktet,
den klarar aldrig av att erkänna ett fel,
den är helt enkelt elak och vidrig!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0