En av alla tunga vinter dagar...

Ligger inne hemma i soffan med värk och en kropp som är helt tömd på energi. Hatar min sjukdom som gör mig så isolerad, jag kommer mig ut ca 1 gång i veckan o det är då vi far o handlar, när vi är klar orkar jag knappt gå tillbaka till bilen när vi kommer hem måste jag lägga mig o vila då jag är så himla knäckt. Orkar inte som ni då förstår gå på stan, har fått beviljad en handikappscooter men det var snart 3 månader sedan den blev beställd och har inte kommit ännu... har varit på min at som har efterlyst den, men verkar inte vara någon som gör nått åt det... 
 
Skulle så gärna vilja umgås med vänner och ta tex en fika på stan men min jävla sjukdom hindrar mig med en kropp som är fullskiten i värk och kramper och dom suger ur energin ur min kropp. Konstigt egentligen att när man är så här sjuk så är det då du ska måsta kämpa för dina rättigheter, då du behöver dom som bäst så har du ingen energi till att kämpa, o dom gånger du kämmpar har du ingen energi över till något annat...
 
Jag vill så mycket, funderar på flytta utomlands till värmen då jag mår så mycket bättre där, men finns ju saker ivägen för det.
 
Som läget är nu så sitter jag isolerad hemma, den kontakt med omvärlden jag har är via fb och mobil, men den är liten då jag tappat vänner som inte förstår vad min sjukdom innebär. eller inte vill förstå.. 
 
Näää nu ska jag ligga under min värmefilt och försöka få upp lite värme i min onda kropp..
 
 Jaaa dagarna ser ganska lika ut nu, ser tv, är på fb och virkar.. har jag tur så finns lite kraft att fixa middagen, men det är inte alltid.... Men är stolt över det jag har virkat, och kul är det, får mig att inte tänka på hur ont jag har en stund.
 
Kram till er alla där ute. 
 
Ha en bra dag. Det ska jag försöka ha trotts allt :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0