**Jag ska torka dina tårar**

Jag ska torka dina tårar

Jag ska torka dina tårar,
 jag ska kamma ditt hår.
Reda ut alla härvor,
 försiktigt och så gott det går.

Jag ska bada dina fötter,
jag ska tvätta dina sår.
Sen ska jag lyfta dina händer och säga:

Där ser du själv hur högt du når...


Jag ska lyfta dina fötter,
 dom ska flyttas tills du går.
Den ena efter den andra,
 tills du trampat upp ett spår.

Jag ska gå i din skugga,
om du faller finns jag där.
Sen ska jag lyfta dina händer och säga:

Där ser du själv hur stark du är...


Jag ska köpa dig pärlor,
det finns pärlor utav glas.
Det är såna jag vill skaffa,
såna som kan gå i kras.
Jag ska säga att det vackra är så skört,
så skört som du.
Sen ska jag lyfta dina händer och säga:

Du ska va rädd om dig nu...


Jag ska lyfta din krona,
den av törne som du bär.
Jag befriar ditt huvud från det som tynger,
det som tär.
Jag ska ge dig en gloria som lyser upp vart än du går.

Sen ska jag lyfta dina händer och säga:

Där ser du själv hur högt du når...


Jag är med dig i tankarna...


text av okänd



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0