Full rulle

Ja och vad har man planerat för i dag??
'
Jo här ska bakas skorpor..
Började med mina egna glutenfria kardemumma skorpor,
och vad händer när jag just tagit ut dom ur ugnen??
Jooooo smart och glömsk som jag är så har jag glömt
kardemumman i dom.. haha
Men snabbt så hade jag snört ihop en ny smet med skorpor
MED kardemumma..
Resultatet på den första "misslyckade" satsen blev JÄTTEBRA!!
Härligt att misslyckas ibland.

Nu ligger tredje skorpsatsen i ugnen, men denna gång är det
bakat på vetemjöl..
väntar på att dessa skall bli klara så får se hur dom blir..
Får väl ropa in min man så han får provsmaka dom, kan ju
inte själv direkt...

Typiskt man planerar bakning en sån här vacker dag, men
denna dagen fyller mig av glädje, och jag som älskar att
baka blir ju bara ännu gladare då... =)

Det enda tragiska att baka glutenfria skorpor är när man ska
skära dom så går dom ofta sönder och smular..... såå tråkigt
men dom smakar ju som tur är inte sämre för det..

Tjing hej nu ska  jag rädda plåten från ugnen....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0