Så där ja..



Nu var tandläkar besöket över, och jag överlevde..=)

Gick ganska fort måste jag säga, inte alls de 40 min de sagt, utan
snarare 20 min. Men det var ju skönt.

Sen tog det en timme innan jag kunde äta lunch, och jag som brukar
äta mellanmål innan lunch, det blev skippat i dag och det känndes i magen
kan jag lugnt säga.. Men i övrigt så går det jätte bra med dieten, vet
inte riktigt vad jag gruvade mig för, äter ju till och med kyckling!!
Jaaa jag e såå duktig sååå.  "klapp på axeln" hehe
Ja varför inte berömma sig själv när man gjort nått bra!
Det stärker ju både hjärta och själ!!

Så nu har jag kokat kräm till familjen, så dom har till frukost, mellis eller
kvällsmat. Och på spisen nu står min mat, det blir i dag och flera
dagar framåt kycklig gryta.
Visst är det ganska enformigt att bara äta som jag gör,
för tillfället får jag bara äta:
RIS
GLUTENFRI PASTA
NÖTKÖTT/KÖTTFÄRS
KYCKLING
VITFISK
MORÖTTER (KOKTA)
PALSTERNACKA(KOKT)
ZUCCINI(KOKT)
ISBERGSSALLAD
GURKA
TOMAT
AVOCADO (HAR INTE ÄTIT DET ÄNNU)
GLUTENFRITT KNÄCKEBRÖD
RISKAKOR
MJÖLKFRITT SMÖR
POLENTA
HAVREMJÖLK
BÄR

Men jäklar anamma vad bra det går, är inte ens less min
kost efter snart 3 veckor!! Ja duktigt måste jag säga.
Visst får jag enorma sug ibland efter nått, men då får jag
ta och äta mig nått mellanmål och då blir ALLT mycket bättre!!
Ja jag äter som man SKA äta,
 frukost, mellis, lunch, mellis, middag, mellis,
Och det är kanske just därför det går så bra..

Men glad är jag då i varje fall.

Har även plockat in äpplena från äppelträdet i dag,
såå synd bara jag inte får äta våra äpplen i år..
Men det kommer ju fler år=)

Och det som är viktigt är ju att JAG mår MYCKET BÄTTRE av kosten!!

Nej nu ska jag gå och röra om i min kyckling gryta.

Men du vi hörs när vi syns..

AMOR VINCIT OMNIA!!!



Kommentarer
Anonym

Va skön att du hittat nånting som funkar med din mage

2009-08-31 @ 18:29:06
Lotta

ops namnet försvann :)

2009-08-31 @ 18:32:27
URL: http://www.lottaskrypin.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0